• Explor Media

Úvod do SEO

Svet SEO (optimalizácie pre vyhľadávače) sa neustále vyvíja, mení a je pomerne zložitý. Avšak ak pochopíte základné myšlienky a princípy, dokážete svoje výsledky výrazne zlepšiť.

Google má len jediný cieľ, a to poskytnúť ľuďom to, čo hľadajú.


Písal sa rok 1996, keď na Standford University začali Larry Page a Sergey Brin pracovať na svojom prvom vyhľadávači, ktorý nazvali BackRub. Vtedy dostali myšlienku, že poradie stránok bude určovať to, koľko majú spätných odkazov. Teda čím viac webov odkazuje na váš web, tým bude hodnotnejší. Web, ktorý mal najviac back-link-ov (spätných odkazov) bol na prvom mieste.


Ich projekt rýchlo napredoval a v roku 1997 si zaregistrovali dnes najslávnejšiu doménu Google.com. Už vtedy malo organické vyhľadávanie obrovskú silu a počet milionárov, ktorý zarobili vďaka tomu, že bola ich stránka na prvom mieste rýchlo rástol. Každý, kto si to všimol, chcel byť prvý. A na to vám stačilo len jediné - mať viac spätných odkazov ako vaša konkurencia.


A vtedy prišla prvá zmena algoritmu. Pre mnohých to znamenalo doslova koniec ich biznisu. A neskôr sa to opakovalo niekoľko krát. Vždy, keď ľudia odhalia ako funguje algoritmus, začnú to zneužívať. Google ale chce poskytnúť ľudom maximálne relevantný výsledok, a nie stránku, ktorá najšikovnejšie oklame ich algoritmus. Práve preto ho neustále vyvíjajú a menia.


V nasledujúcom článku o SEO sa spoločne pozrieme na doteraz 4 najväčšie zmeny algoritmu v histórií, aby sme lepšie pochopili ako Google funguje.


Radi by ste využili silu organického vyhľadávania, ale neviete ako na to? Nechajte to na nás. Viac informácií nájdete tu alebo nás kontaktujte tu.


© 2020 Všetky práva vyhradené

Reklamná agentúra Explor Media, Slovensko

  • Facebook logo
  • YouTube logo
  • Instagram logo