• Explor Media

6 tipov, ako fotiť na sociálne siete v domácich podmienkach

Obrázok dokáže povedať viac ako tisíc slov. Skvelá fotka na sociálnych sieťach zase priviesť tisíce ľudí na váš web. Až 83 percent mobilných používateľov sociálnych sietí totiž pri nákupe ovplyvní fotografia produktu. Až potom nasleduje text, vlastnosti výrobku alebo napríklad recenzie.

brand safety - explor media

Ako ju ale zaobstarať, keď nemáte prístup k veľkej produkcii a neoplývate nekonečnú zásobou peňazí? Pripravili sme pre vás pár tipov na fotenie v "domácich" podmienkach.


1. Rozprávky nie sú len pre deti

Podľa štúdií dokážu fotografie v človeku vyvolať emócie, ktoré si potom asociuje aj so zobrazovaným brandom. A to bez toho, aby si to vôbec uvedomoval.


Najlepšie fotoaparát je ten, čo máte po ruke.


Premýšľajte preto najprv o tom, akú emóciu chcete vo svojich fanúšikoch vyvolať, a až potom nad samotným fotením.


2. Ako fotiť mobilom? Nepreceňujte ani nepodceňujte jeho schopnosti

Dnešné mobilné telefóny majú pomerne kvalitné fotoaparáty. Nezabudnite však, že štýl budete musieť prispôsobiť tomu, čo všetko práve ten váš dokáže dokáže.


fotenie na mobile - explor media

3. Pod lampou nič nevyfotíte. Ani na sociálne siete

Svetlo je základ. Obzvlášť pri použití mobilu je potrebné mať na mysli, že v šere vyfotená fotografie bude bez použitia statívu zrnitá. Neodporúčame fotiť ani na priamom slnku. Nielenže na displeji fotoaparátu pravdepodobne neuvidíte, čo fotíte, ale navyše získate aj ostré tiene.


Radšej si postavte stôl blízko k oknu počas zatiahnutého dňa a foťte pozdĺž steny. Tým si zaistíte príjemné osvetlenie a mäkké tiene, ktoré fotke pridajú hĺbku.


4. Premýšľajte out of the box

V domácich podmienkach môžete použiť čokoľvek, čo nájdete. Skúste na to ísť kreatívne. Máte napríklad sukňu s krásnym vzorom?


5. Nepredávajte múku, keď pečiete rožky

Čo sa týka kompozície, vždy si najskôr rozmyslite, aký predmet je pre vás najdôležitejší. V prípade jedla to môže byť napríklad hotový pokrm alebo hlavné ingrediencie. Od toho sa odvíja aranžmán.


Riaďte sa pravidlom zlatého rezu - rozdeľte si fotografiu na tretiny horizontálne aj vertikálne a váš najdôležitejšie predmet umiestnite na niektorý priesečník týchto tretín. Väčšina fotoaparátov má pre tento účel tzv. Grid, ktorý sa vám zobrazí na displeji a rozdelí vám scénu na časti.


Zvyšok fotografie doplňte propriety tak, aby pôsobila vyvážene. Nikdy nedávajte všetky predmety len na jednu stranu, ale využite celý priestor fotky.


6. Vizuálne identita značky nie je vtip

Keď už máte fotografiu hotovú, je nutné dať jej kabátik vášho brandu. Tým môže byť špecifický filter, logo či iný vizuálny znak.


K editáciu na mobile odporúčame dve aplikácie: Lightroom a VSCO. Umožní vám vykonávať klasické úpravy (doladenie expozície či orez) aj pridávať filtre. Tie sa hodia pre zjednotenie vzhľadu fotografií. Užívateľ potom bude mať pocit, že vidí niečo dôverne známeho, čo posilňuje jeho vzťah k značke.


Zdá sa vám fotenie produktov komplikované alebo by ste to radšej nechali na druhých? Zverte to do našich rúk. Viac informácií nájdete tu alebo nás kontaktujte tu.