Explor Media
SEO - 2. časť
Najpoužívanejší vyhľadávač na svete - Google od svojho vzniku v deväťdesiatych rokoch zažil 4 veľké zmeny algoritmu. Ten sa výrazne menil aj tento rok. Ako sa teda vyvíjalo hodnotenie webových stránok a čo rozhodovalo o poradí výsledkov?

Od svojho vzniku Google fungoval tak, že každej stránke spočítal počet spätných odkazov (back links) a tá, ktorá mala najviac, sa umiestnila vo výsledkoch ako prvá. Problém bol, že táto hra sa stala príliš jednoduchou a na prvé pozície stránky, ktoré neposkytovali užívateľom najlepšie výsledky (user experience).
Prišiel čas na zmeny a Google sa rozhodol hodnotiť nielen počet spätných odkazov, ale aj ich kvalitu. Teda už nebolo jedno odkiaľ odkaz pochádza. To znamenalo, že aj s menším počtom odkazov ste dokázali predbehnúť konkurenciu. To dočasne problém vyriešilo, avšak nie na dlho. A vtedy sa prvý krát Google pozrel aj na obsah vašej stránky. Do popredia začal posúvať stránky, ktorých obsah bol prispôsobený tak, aby návštevníkom dával čo najlepší zážitok. Začala sa teda robiť optimalizácia na webe. Tak ako vždy, ľudia opäť našli spôsob ako poraziť algoritmus. Preto v roku 2011 prišiel Google s veľkými zmenami.
Nový algoritmus bol prefíkanejší a prepracovaný ako nikdy pred tým. Mal štyri zásadné novinky a cieľom bolo odstrániť všetkých, ktorý podvádzali. Ako vždy mal Google jediný cieľ, a to poskytnúť užívateľom čo najlepšie výsledky. Ďalšie 4 roky sa veľa nezmenilo a nasledujúci update algoritmu prišiel v roku 2015. V tomto roku rapídne rástla popularita mobilných telefónov. Preto sa Google rozhodol dávať do popredia stránky, ktoré boli optimalizované pre mobil.
O dva roky neskôr sa Google rozhodol penalizovať stránky, ktoré boli zamerané vyslovene na predaj alebo inú konverziu. Tieto stránky mali napríklad pop-up alebo veľmi agresívnu reklamu. No a v roku 2020 prišiel Google s ďalším tzv. core update, teda väčšou zmenou v algoritme. Ako teda uspieť pri tak rýchlo meniacom sa algoritme? Treba mať na pamäti len jedno. Na prvých miestach budú vždy stránky, ktoré myslia na svojho návštevníka. Základom je teda poskytnúť maximálny možný user-experience. "Podvádzať" a snažiť sa klamať algoritmus síce môže priniesť skvelé výsledky, ale vždy len krátkodobo. Pri SEO práce je teda najdôležitejšie myslieť na koncového užívateľa.
Radi by ste využili silu organického vyhľadávania, ale neviete ako na to? Nechajte to na nás. Viac informácií nájdete tu alebo nás kontaktujte tu.